Az informatikai megoldás-szállító mikro- és kisvállalatok számára.
Informatika, Számítástechnika Miskolc www.szamgep.hu

Miskolc
Meggyesalja utca 93.

A technikai támogatást imitáló csalások


A cikk tartalma:

  1. A csalás működése
  2. Védekezés és teendők

A csalás működése

it-support

Egyes cégek nevében a csalók megkereshetnek minket és technikai támogatást, segítséget kínálnak adott probléma vagy cégen belüli tevékenység (frissítés, telefonszám-ellenőrzés stb.) végett. Megkeresnek minket, hogy például valójában mi akartunk-e belépni adott fiókunkba, nyilván sikertelenül, ugyanis a csalók próbáltak belépni. A megfélemlítés és megtévesztés eszközét használva ezt kihasználják és felajánlják, hogy segítenek a probléma leküzdésében. Ha sikerül nekik a lépéseken végigvezetni minket, akár a teljes fiókunk, adataink is kezükbe juthatnak, esetleg, ha banki fiókkal történik ilyen, komoly összegeket veszíthetünk el.

Itt megpróbálnak minket rávenni arra, hogy:

  • fizessünk valamiért
  • változtassunk biztonsági beállításainkon
  • telepítsünk valamilyen szoftvert
  • lépjünk be egy általuk javasolt oldalon a fiókunkba

Védekezés és teendők

Az ilyen csalások nagyrészt vagy e-mailen vagy telefonos híváson keresztül történik. Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy megbízható az adott e-mail vagy telefonos hívás, értesítsük az üzemeltetőnket és rendszergazdánkat.

A következőkben szemléltetjük, hogyan kerülhető el a kár.

  1. Ha e-mailben
    • Nézze meg a feladó e-mail címét és hasonlítsa össze a cég nevével. Általában a cégeknek saját levelező címük van és nem magán címről fognak értesíteni.
    • Nézze meg, hová mutatnak a kattintható linket. Amennyiben nem a hivatalos oldalra, ne nyissa meg.

  2. Ha telefonos hívásban
    • Általában ritkán szoktak olyannal megkeresni minket, hogy nem sikerült belépni. Ha gyanúsan 1-2 perccel azután keresnek minket, hogy értesítést kaptunk arról, hogy például többször is elírtuk a jelszavunk, elképzelhető, hogy csalóval van dolgunk.
    • Ha a hívó megpróbál jelszavakat, többlépcsős azonosító kódokat, illetve egyéb - alapvetően titkos - információt megszerezni tőlünk, érdemes ezeket nem megadni.
    • Maradjunk nyugodtan, ne döntsünk elhamarkodottan.

  3. Az üzemeltető / rendszergazda teendői:
    • Felhasználók oktatása szóban és írásban
    • Hatékonyság tesztelése
    • Felhasználói johok korlátozása

Partnerünk, a Heimdal a következőkkel tudja Önt segíteni:

  1. Rendszergazdai jogok szabályzása központilag távolról.
  2. Komplex végpontvédelem, amely az ismeretlen programok futtatását/telepítését is megakadályozza (Zero-trust).
  3. DNS security megoldás, amely az internetes csalásokat, átverő weboldalakat és kártevő kommunikációt tudja szűrni.
  4. A zsarolóvírusok okozta probléma megelőzése lehet a Heimdal zsarolóvírusok elleni védelme.

A Heimdal termékeket itt találja!


Informatika, Számítástechnika Miskolc www.szamgep.hu
Informatikai rendszerek Önnek! Az informatikai, számítástechnikai megoldások megbízható szállítója. SzámGép .hu - Klick Computer ( Miskolc, Meggyesalja u. 93.) 2024 Minden jog fenntartva!
Cégünk rendelkezik a Microsoft Kisvállalati TermékSpecialista minősítéssel, mely azt jelöli, hogy kis-, és középvállalkozások számára a Microsoft által is elismert szolgáltatási minőséget biztosítunk. Acer Pont : Acer Point - Acer Channel Partner Dell Regisztrált Partner : Dell Registered Partner Intel termékintegrátor - Intel Product Integrator Microsoft Regisztrált Partner : Microsoft Registered Partner A Klick Computer az Allianz Hungária szerződött javítási partnere : villámcsapás, tűzeset, beázás kárt tett a számítógépében, akkor forduljon hozzánk bizalommal